Començaré a cantar els noms dels alumnes fent servir només les notes sol-mi ( una tercera menor). D'aquesta manera es va cridant l'atenció dels xiquets alhora que introduïsc sonoritat de l'interval.
Amb un cop aconseguisc l'atenció per part dels alumnes, afig la fononímia per mostrar el gest manual a tota la classe. Així identifiquen cada so amb una posició de la mà. Em puc recolzar ancara en la idea d'agut i greu per facilitar la diferenciació.
Després presente les dues notes amb els seus noms, repetint-ne l'entonació amb la fononímia, i les escriu a la pissarra, en un pentagrama de dues línies. Al costat de cada línia hi escriu la inicial del nom de la nota (s/m).
Ara es tracta que el xiquets canten les dues notes essent conscients tant del seu nom com de la posició en el pentagrama.
Per millorar l'assignació del nom al so, es portaran a terme uns ecos melòdics, que podem anar variant a mida que es vaig adquirint l'aprenentatge, fins a resultar en un petit dictat:
- Jo cant amb el nom de les notes i els alumnes ho repeteixen amb "la-la".
- Jo cant amb el nom de les notes i els alumnes ho repeteixen igual.
- Jo cant amb "la-la" i els alumnes ho repeteixen amb el nom de les notes.
Finalment s'escriuen a la pissarra 4 seqüències melòdiques de 4 notes cadascuna (amb sol i mi) i es numeren:
- Jo cant una i els alumnes l'identifiquen (aixequen la mà i diuen el número)
- Jo indique una de les seqüències mitjançant el número i demanaré un voluntari entre els alumnes que vulguen cantar la seqüència correcta.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada